Despre mine

Fotografia mea
Cluj, Cluj, Romania
In anul 2008 , am absolvit primul meu curs de desen cu emisfera dreapta. Apoi am mers mai departe si am cochetat cu penelul. Acesta a fost momentul in care am simtit ca am ajuns "ACASA". Linistea a inceput sa se astearna in inima mea, si CREATORUL si-a facut auzita vocea.Cu fiecare tusa ma apropiam tot mai mult de tacere.Fiecare trasatura de penel, facea sa-mi creasca aripi de inger, ce ma purtau catre strafundurile subconstientului Am gasit acolo ascunse culorile si le-am asternut pe panza. Imagini incredibile se nasteau, timpul statea in loc . A venit momentul sa inteleg: am tacut, DUMNEZEU a inceput sa vorbeasca prin mine. Asta imi doresc sa transmit mai departe. Sa ii ajut si pe altii sa-si gaseasca vocea interioara, vocea care le vorbeste despre adancimile fiintei, despre linistea care te face sa-ti curga lacrimile. Daca voi reusi sa fac asta, voi considera ca nu am trecut nevazuta prin aceasta lume. Iudita

luni, 2 mai 2011

Curs de desen cu emisfera dreapta(holistic



Creierul nostru este impartit in doua emisfere: emisfera stanga  si emisfera  drepta.Cercetatorii zilelor noastre deja stiu ca partea stanga este cea verbala, rationala, gandeste secventional, reducand gandurile noastre la  litere, cifre sau cuvinte. Partea dreapta a creierului este nonverbala,instinctiva.Gandeste in modele, imagini , in “intreg”. Nu intelege abrevierile, literele, cifrele, cuvintele.(Richard Bergland, The fabric of mind)
 Ca sa putem intra in modul de functionare  subdominant , receptiv adica  de ”emisfera dreapta” ED , este foarte important sa-I dam creierului o sarcina la care emisfera stanga ES, cea verbala, analizatoare sa fie pusa  in umbra.
Pentru cei mai multi dintre noi gandirea tip ES este cea normala (exceptie fiind copii dislexici). Modul ED pare complicat, necunoscut chiar bizar. Creierul avantajeaza modul  de functionare ES din cauza rolului mare  pe care il are in  vorbire.Trebuie sa invatam sa gandim in mod opus. Prin exercitiu se poate realiza aceasta, ca la nevoia de a rezolva anumite probleme sa ne putem conecta la modul ED , activand astfel unele functii ale creierului pe care limbajul uneori le blocheaza.
Ochiul nostru aduna informatia vizuala prin observarea continua a mediului inconjurator.Procesul insa nu se termina cu adunarea informatiilor venite din exterior. Cea ce vedem se transforma aproape in totalitate., se rescrie in creierul nostru in functie de modul nostru de gandire si experientele acumulate. Suntem dispusi sa vedem cea ce credem ca este verosimil sau cea ce dorim sa vedem.Dar verosimilizarea sau decizia, de obicei nu este un proces constient.De multe ori creierul verosimilizeaza fara ca noi sa ne dam silinta, eventual schimba sau chiar omite informatia vizuala sosita pe retina.
Aparent prin perceptia pe care o dezvoltam in procesul de invatare al desenului putem interveni in modul de percepere al lumii inconjuratoare.Functia de redactare a creierului este decuplata, astfel noi fiind capabili de a vedea  global si mai verosimil.
Aceasta experienta uneori poate fi socanta si tulburatoare.Dupa absolvirea acestui curs foarte multi is exprima convingerea ca “lumea a devenit mai bogata”.Modul nou de percepere al lumii este un motiv suficient pentru absolvirea acestui curs.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu