Despre mine

Fotografia mea
Cluj, Cluj, Romania
In anul 2008 , am absolvit primul meu curs de desen cu emisfera dreapta. Apoi am mers mai departe si am cochetat cu penelul. Acesta a fost momentul in care am simtit ca am ajuns "ACASA". Linistea a inceput sa se astearna in inima mea, si CREATORUL si-a facut auzita vocea.Cu fiecare tusa ma apropiam tot mai mult de tacere.Fiecare trasatura de penel, facea sa-mi creasca aripi de inger, ce ma purtau catre strafundurile subconstientului Am gasit acolo ascunse culorile si le-am asternut pe panza. Imagini incredibile se nasteau, timpul statea in loc . A venit momentul sa inteleg: am tacut, DUMNEZEU a inceput sa vorbeasca prin mine. Asta imi doresc sa transmit mai departe. Sa ii ajut si pe altii sa-si gaseasca vocea interioara, vocea care le vorbeste despre adancimile fiintei, despre linistea care te face sa-ti curga lacrimile. Daca voi reusi sa fac asta, voi considera ca nu am trecut nevazuta prin aceasta lume. Iudita

luni, 2 mai 2011

Metoda


Metoda a fost dezvoltata de Dr Betty Edwards, in baza  cercetarilor facute de neurobiologul Roger W. Sperry.
Betty Edwerds, profesor de desen la vremea respectiva, a intuit ca, abilitatea  de a desena si picta nu este innascuta, ci oricine este in stare sa le dezvolte. A inceput sa studieze elevii carora le venea greu sa deseneze anumite obiecte. A constatat ca acestia nu vedeau la fel cu colegii lor care stiau sa deseneze.  Cercetarile psihologului Roger W. Sperry( distins cu premiul Nobel pentru munca sa) despre functionarea emisferelor cerebrale au pus in lumina diferenta semnificativa in functionarea celor doua emisfere.Cea stanga care este verbala, logica, analitica , rationala , pe cand cea dreapta este non-verbala, vizuala, intuitiva, creativa, cu un mod de a percepe holistic ( ca intreg) lumea.Asa devine posibil ca in timp ce desenam ne pierdem simtul timpului, nu percepem senzatia de foame.Pur si simplu,  cel care stie sa deseneze isi schimba modul de a percepe si a vedea. Aceasta recunoastere a dus la elaborarea metodei de desen cu emisfera dreapta.
     Modul de functionare al metodei
  In timpul cursului se creeaza o atmosfera aparte, si se folosesc anumite instrumente , se fac anumite exercitii speciale care pun in functie emisfera dreapta si armonizeaza functionarea celor doua emisfere. Din aceasta cauza e nevoie de participarea totala pe parcursul celor patru zile.Cursul nu poate fi intrerupt, nu poate fi efectuat acasa, deoarece imediat am reveni in modul de functionare obisnuit, cel cu emisfera stanga . In timpul cursului invatam suficiente tehnici care ulterior sa ne ajute oricand sa intram in acea stare de creativitate a emisferei drepte.
     Tehnica desenului cu emisfera dreapta
 Contrar credintelor noastre, pentru a desena nu e nevoie de o dexteritate speciala.Daca stii sa scrii poti invata sa desenezi. Conform teoriei doamnei Betty Edwards e nevoie de 7 nivele de abilitate ca sa ajungi sa desenezi artistic. Acestea sunt:
1.     Perceptia contururilor
2.     Perceptia spatiilor
3.     Perceptia raporturilor si relatiilor dintre linii
4.     Perceptia luminilor si a umbrelor
5.     Perceptia intregului
6.     Abilitatea de a desena din amintire
7.     Abilitatea de a desena din imaginative
In cadrul cursului nostru  ne vom ocupa de dezvoltarea primelor cinci abilitati.In decursul celor patru zile vom invata sa desenam portret dupa poza, dar dupa insusirea tehnicilor vom fi capabili sa desenam orice.
Exercitiile care sunt accesibile pentru toata lumea, servesc pentru doua scopuri.In primul rand invatam sa desenam,dar desenul este  un mijloc,  nu un scop.Iti vei creste semnificativ tehnica de desen in aceste patru zile, vei invata sa desenezi portret, dar asta este doar un subprodus. Emisfera  noastra stanga functioneaza la o capacitate de 4000 de biti, iar cea dreapta la 11 milioane de biti.  Scopul principal este sa-ti exploatezi posibilitatile  emisferei cerebrale drepte,posibilitati care sunt limitate de lumea noastra rationala,sa redescoperi  si sa-ti traiesti creativitatea, intuitia,puterea creativa . Prin toate acestea vei reusi sa-ti imbunatatesti  , imbogatesti diferite domenii ale vietii tale.
 In timpul cursului, in timp ce se lucreaza la exercitii, activam  emisfera dreapta si  accesam o stare de constiinta modificata.  Pot aparea chiar stari de plans, crize de nervi  … acestea fiind semnul faptului ca tensiunile, blocajele , credintele limitative incep sa se dizolve. Desenul ne ajuta la  reducerea stressului,la  dizolvarea temerilor, la  reasezarea stimei de sine si nu in ultimul rand in cresterea increderii in propriile forte. Prin insusirea noului mod de a “vedea” se schimba modul in care ii percepem pe semenii nostrii, relatiile noastre se inbunatatesc. Creativitatea o putem extinde ulterior si la alte domenii ale vietii noastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu